میکروسمنت کف ، یک کفپوش مدرن، جذاب و خاص

میکروسمنت کف یک نوع کفپوش بر پایه سیمان است که سطحی صاف و بدون درز و ترک را ایجاد می‌کند. همچنین کفپوش میکروسمنت مقاومت بالایی در مقابل حرارت و فشار دارد و بر روی هر سطحی قابل اجرا است.

کفپوش میکروسمنت یکی از جدیدترین و مدرن‌ترین نوع کفپوش است. میکروسمنت کف برای طراحان فضای داخلی و خارجی که به سبک مدرن و مینیمال علاقه دارند یک گزینه فوق العاده است. داشتن یک کف بتنی زیبا، بدون درز و ترک خوردگی در انواع تکسچرها و رنگ‌ها فقط با کفپوش‌های میکروسمنت قابل اجرا است.

اگر تازه با این نوع محصول آشنا شدید؛ بهتر است مقاله میکروسمنت چیست را مطالعه کنید.

همچنین خواندن مقالات زیر نیز پیشنهاد می‌شود:

انواع رنگ های میکروسمنت

انواع تکسچرهای میکروسمنت

تفاوت بین کفپوش های بتنی صیقلی و میکروسمنت چیست؟

در کفپوش‌های بتنی صیقلی شما نمی‌توانید بافت و رنگ را انتخاب کنید. اما در کفپوش های میکروسمنت شما می‌توانید انواع رنگ و تکسچر را انتخاب کنید. همچنین پوشش میکروسمنت به طور یکنواخت بر روی سطح اجرا می‌شود. 

آیا بر روی پارکت و سرامیک می ‌توان از کفپوش میکروسمنت استفاده کرد؟

طراحی کف منازل و محیط‌های اداری از گذشته با امروز بسیار متفاوت شده‌است. در گذشته از انواع موکت استفاده می‌شد. طراحان برای افزایش زیبایی به سراغ موزاییک یا سرامیک یا سنگ رفتند. با پیشرفت تکنولوژی و صنعت ساختمانی، متریال‎‌‌ها و مصالح به روز شدند. با ترکیبات مصالخ مختلف، مواد جدیدی با استحکام و زیبایی بیشتر ساخته شدند. کفپوش های میکروسمنت جز جدیدترین و به روزترین پوشش‌های تزئینی هستند که شما می‌توانید برای طراحی محیط داخلی و محیط خارجی از آن‌ استفاده کنید. 

یکی از مزایای استفاده از میکروسمنت به عنوان کفپوش و دیوارپوش عدم نیاز به تخریب است. شما می‌توانید کف میکروسمنتی را بر روی سرامیک، سنگ و ... اجرا کنید. میکروسمنت به طور خلاصه، قابلیت اجرا بر روی هر سطحی را دارد. 

مقاله دیوار میکروسمنتی را مطالعه کنید. 

آیا از کفپوش میکروسمنت می‌توان برای کف حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد؟

به دلیل ماهیت میکروسمنت سمیک گرید پروف( مخصوص محیط های مرطوب) در مقاومت آن در برابر رطوبت، به راحتی می‌توانید در تمام نقاط مانند حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و حتی استخر از میکروسمنت استفاده کنید.

طراحی حمام با میکروسمنت

طراحی سرویس بهداشتی با میکروسمنت

همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که علاوه بر زیبایی بصری کفپوش‌ میکروسمنت، این نوع پوشش مقاومت بسیار زیادی دارد و به دلیل یکپارچه بودن آن، برای محافظت از مکان‌هایی که احتمال وجود باکتری و میکروب وجود دارد؛ مناسب است.

ویژگی های خاص و منحصر به فرد کفپوش میکروسمنت

صرفه جویی در زمان و سرعت اجرای بالا
صرفه جویی در هزینه
زیبایی و تنوع در رنگ و بافت
دوام و چسبندگی بسیار بالا
اجرا بر روی تمامی سطوح نظیر بتن و کاشی و سرامیک، ورقه های MDF
ضخامت کم برروی کف (در حدود 3 الی 5 میلیمتر )
پوشش میکروسمنت به صورت یکپارچه و بدون درز.
میکروسمنت کف، خوردگی ناشی از مواد شیمیایی خنثی تمیز کننده را ندارد.
منجر به تسهیل درعملیات ضد عفونی و میکروب ضدایی کف می گردد.
کاملا با مواد شوینده سازگار است.

انتخاب رنگ میکروسمنت کف

یکی از ویژگی‌هایی که درباره کفپوش میکروسمنت وجود دارد، انتخاب رنگ آن است. ما در مقاله انواع رنگ میکروسمنت به صورت کامل درباره رنگ‌های میکروسمنت صحبت کردیم. رنگ طوسی و سفید جز پرطرفدارترین رنگ‌های میکروسمنت هستند. همچنین تکسچرهای مختلفی برای طراحی و ایجاد زیبایی بصری بیشتر برای میکروسمنت وجود دارد.

مدت زمان اجرای میکروسمنت کف چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال باید محلی که قصد دارید بر روی آن از پوشش میکروسمنت استفاده کنید؛ توسط کارشناسان دیده شود و یا با تماس تلفنی شما را راهنمایی کنند. با توجه به متراژ محل، زیرسازی آن و.... می‌تواند از 1 الی 2 روز تا بیش از 10 روز زمان ببرد. بهتر است برای پاسخ دقیق، بار کارشناسان میکروسمنت سمیک تماس حاصل فرمایید.

آیا میتوان از میکروسمنت بر روی کف‌هایی با گرمایش از کف استفاده کرد؟

پاسخ شما بله است. با توجه به نوع متریال میکروسمنت و مقاومت آن در مقابل گرما شما به راحتی می‌توانید از کفپوش میکروسمنت در محیط‌هایی که از سیستم گرمایش از کف بهره می‌بند، استفاده کنید.

نتیجه گیری

برای اجرای کفپوش میکروسمنت در محیط کار یا منزل خود، کافیست با کارشناسان سمیک تماس بگیرید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند. با توجه به ویژگی‌ها و مزایایی که میکروسمنت کف به همراه دارد، یک گزینه فوق العاده برای طراحی و بازسازی محیط داخلی یا محیط خارجی شما خواهد بود.

منابع:

relentlessmicrocement