همه چیز درباره نمای میکروسمنت | یک نمای خاص و چشم نواز

میکروسمنت نما و یا نمای میکروسمنتی روز به روز بیشتر مورد قبول و استقبال سازندگان و طراحان ساختمان قرار میگرد. نمای میکروسمنت یک نوع نمای خاص، مدرن، جذاب و چشم نواز است که دل هر بیننده ای را با خود می برد. 

معرفی میکروسمنت سمیک

سمیک تولید کننده و صادر کننده میکروسمنت به کشورهای همسایه می باشد. سمیک با تولید  محصولات با کیفیت در استانداردهای جهانی در کشورهای عراق، امارت متحده عربی، قطر و عمان در حال حاضر در حال فعالیت می باشد. سمیک با بهره گیری از مجریان متخصص و کارآزموده و محصولات بسیار با کیفیت در استاندارد های جهانی آماده ارایه خدمات با کیفیت به شما می باشد.

برای آشنایی بیشتر با میکروسمنت مقاله میکروسمنت چیست را مطالعه کنید.

میکروسمنت نما

خصوصیات نمای میکروسمنت

ضخامت میکروسمنت : یکی از ویژگی‌های برجسته میکروسمنت سمیک، ضخامت کم آن است که به شما امکان می‌دهد سطوح را بدون افزایش ضخامت بپوشانید.

مقاومت محیطی میکروسمنت: میکروسمنت سمیک در برابر عوامل جوی مختلف مانند باران، برف، آفتاب، گرما شدید و سرمای شدید بسیار مقاوم است .

چسبندگی سطحی میکروسمنت: میکروسمنت چسبندگی سطحی بسیار بالایی دارد بطوری که علاوه بر اینکه بر روی سطوح متداول قابل اجرا می باشد بر روی سطوح بسیار صاف و صیقل همچون فلزات و شیشه نیز قابل اجر می باشد.

رنگ‌پذیری میکروسمنت: این ماده قابلیت پذیرش رنگ را داراست، بنابراین می‌توانید به راحتی رنگ دلخواه خود را اضافه کنید. همچنین رنگ های میکروسمنت بسیار متنوع است و شما با توجه به سلیقه و هارمونی بنای خود می توانید بهترین رنگ میکروسمنت را انتخاب کنید.

نحوه استفاده از میکروسمنت در طراحی نما

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، طراحی نما با میکروسمنت روز به روز مورد استقبال بیشتری قرار میگیرد. 

برای استفاده موفق از میکروسمنت سمیک در نمای بیرونی خانه‌تان، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید

تمیز کردن سطح زیر کار برای اجرای میکروسمنت نما

ابتدا سطحی که می‌خواهید میکروسمنت را روی آن اجرا کنید، به دقت تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که سطح خشک و بدون آلودگی‌های گرد و غبار و چربی باشد.

آماده‌سازی  و اجرای لایه های مختلف میکروسمنت بر روی نما

مرحله اول: زیرسازی مناسب و اجرای پرایمر مخصوص و توری فایبرگلس

مرحله دوم: اجرای سِمی بيس (Cemi Base)میکروسمنت  مناسب بعنوان لایه بیس زیر کار

مرحله سوم: اجرای میکروسمنت فاین گريد دور (Gr-Dor)( مخصوص نما) با بافت و رنگ مورد درخواست

مرحله چهارم: اجری لاک و پوشش ضد آلودگی میکروسمنت

نما میکروسمنتی

نکات مهم در انتخاب میکروسمنت خود

کیفیت میکروسمنت: همیشه مطمئن شوید که میکروسمنتی با کیفیت بالا انتخاب کنید . میکروسمنت  سمیک ضمن کیفیت بسیار بالا در استاندارد های جهانی تولید می شود. ما محصول خود را به مدت 5 سال گارنتی میکنیم که نشان از کیفیت بالا آن می باشد.

رنگ‌پذیری: اگر می‌خواهید رنگ دلخواه خود را اضافه کنید، مطمئن شوید که میکروسمنت این قابلیت را دارد. میکروسمنت سمیک این قابلیت را دارا می باشد و به سادگی رنگ دلخواه شما با آن ساخته خواهد شد.

مراعات ایمنی: هنگام استفاده از میکروسمنت سمیک، ایمنی خود و محیط را مراعات کنید و از ماسک و دستکش استفاده کنید. میکروسمنت سمیک دارای تاییده های HSE میباشد

مقایسه با مصالح دیگر

مقایسه میکروسمنت سمیک با مصالح دیگر می‌تواند به شما در انتخاب مناسب‌ترین گزینه کمک کند. این ماده معمولاً از نظر زیبایی، بافت و مقاومت برتری دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر مصالح باشد.

تعمیر و نگهداری نمای بیرونی با میکروسمنت سمیک

یکی از مزایای استفاده از میکروسمنت سمیک، سادگی تعمیرات و نگهداری آن است. در صورتی که سطحی از میکروسمنت خراب شود، می‌توانید به راحتی آن را تعمیر کرده و ظاهر نمای بیرونی را حفظ کنید.

نحوه محافظت و نگهداری از میکروسمنت را بخوانید

مزایا و معایب میکروسمنت سمیک مخصوص نما 

مزایا:

ظاهر جذاب: با میکروسمنت سمیک می‌توانید ظاهر جذاب و مدرنی برای نمای بیرونی خانه‌تان ایجاد کنید.

مقاومت: این ماده مقاوم در برابر عوامل جوی و فشارهای مختلف است.

انعطاف‌پذیری طراحی: میکروسمنت به شما امکان می‌دهد تا طراحی‌های مختلف را اجرا کنید.

معایب:

هزینه: ممکن است استفاده از میکروسمنت سمیک نسبت به مصالح بنایی سنتی هزینه‌بر تر باشد.

نیاز به تجربه: برای استفاده موفق از این ماده، نیاز به مجری با تجربه و مجرب دارید.

مزایای میکروسمنت نما:

  • مقاومت بالا در برابر شرایط جوی نا مناسب (گرما و سرمای شدید)
  • جاذب اشعه ماورا بنفش و عدم زرد شدگی طی مدت زمان
  • کارپذیری طولانی ( 4 الی 5 ساعت ) برای اجرای محیط های بزرگ
  • مقاومت و دوام بالا
  • مقاوم در برابر سایش
  • انعطاف پذیری بالا
  • عدم ترک خوردگی
  • مقاوم در برابر درجه حرارت بالا و آتش سوزی
  • قابلیت شستشو
  • مقاوم در برابر چرخه ذوب و یخبندان
  • خشک شدن سریع و امکان بهره برداری بعد از چند ساعت
  • ضخامت پایین ( در حدود 3 الی 5 میلیمتر )
  • اجرای یکپارچه و بدون درزهای انبساطی
  • دفع کننده گرد و غبار و آلودگی
  • آنتی استاتیک و ضد باکتری
  • ایده آل برای استفاده در سطوح جدید و قدیمی
  • تنوع در طرح و بافت و رنگ
  • ظاهری مدرن و شیک
  • بدون لغزش
  • نگهداری آسان
  • تمیز کردن آسان با مواد شوینده و آب

نمای میکروسمنتی

جمع بندی

استفاده از میکروسمنت سمیک در نمای بیرونی خانه‌تان می‌تواند به شما امکان ایجاد یک نمای جذاب و مدرن برای خانه‌تان را بدهد. میکروسمنت با ویژگی‌هایی نظیر ضخامت کم، مقاومت بالا، چسبندگی بالا به شما اجازه می‌دهد تا خلاقیت خود را در تزئین نمای بیرونی به کار بگیرید. همچنین، با رعایت نکات مهم در انتخاب و استفاده از میکروسمنت سمیک، می‌توانید از مزایا و معایب آن بهره‌برداری بهتری داشته باشید.

اگر سوالاتی در مورد استفاده از میکروسمنت سمیک در نمای بیرونی دارید، به ادامه مقاله توجه کنید، زیرا در زیر به پنج پرسش متداول در این زمینه پاسخ داده‌ایم.

سوالات متداول

سوال 1: آیا میکروسمنت سمیک به عنوان یک مصالح داخلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

 

پاسخ: بله، میکروسمنت سمیک می‌تواند به عنوان یک مصالح در داخل ساختمان نیز استفاده شود و به عنوان پوشش دیوارها و سطوح داخلی منزل از آن بهره‌برداری کرد.

سوال 2: آیا میکروسمنت سمیک قابلیت تحمل تغییرات آب و هوا را دارد؟

 

پاسخ: بله، میکروسمنت سمیک به دلیل مقاومت آب و هوایی خود، می‌تواند در برابر باران، برف، آفتاب شدید و سایر عوامل جوی تحمل کند.

سوال 3: آیا برای استفاده از میکروسمنت نیاز به تجربه خاصی داریم؟

 

پاسخ: برای اجرای صحیح میکروسمنت ، تجربه لازم است، اما با مطالعه و دنبال کردن دقیق مراحل استفاده، می‌توانید به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنید. البته بصورت جدی پیشنهاد میگردد از مجریان متخصص ما استفاده کنید.

سوال 4: چگونه می‌توان رنگ میکروسمنت را انتخاب کرد؟

 

پاسخ: انتخاب رنگ میکروسمنت باید با محیط اطراف و سلیقه شما هماهنگ باشد. همچنین، توصیه می‌شود تست رنگ در شرایط نور مختلف انجام داده و تاثیر آن را بررسی کنید. مجریان متخصص سمیک بعد از مراجعه به محل پروژه ی شما قبل از اجرا بافت و رنگ شما را بصورت نمونه برای شما اجر نمی نمایند.

سوال 5: آیا میکروسمنت سمیک مناسب برای مناطق با شرایط آب و هوایی خاصی است؟

پاسخ: میکروسمنت سمیک به دلیل مقاومت آب و هوایی‌اش، در بسیاری از مناطق و شرایط آب و هوایی قابل استفاده است. با انتخاب میکروسمنت با کیفیت و مناسب برای منطقه خود، می‌توانید بهترین نتایج را بگیرید.

اکنون که با مفاهیم اساسی استفاده از میکروسمنت سمیک در نمای بیرونی آشنا شده‌اید و به سوالات متداول پاسخ داده‌ایم، شما آماده‌اید تا نمای بیرونی خانه‌تان را به یک اثر هنری زیبا تبدیل کنید. از این ماده جادویی بهره ببرید و خلاقیت خود را در طراحی نما اعمال کنید.

محصول میکروسمنت محیط خارجی را بیشتر بشناسید